Jaka aplikacja zostaje najczęściej wyróżniana?
Wybór danej aplikacji przez Apple jest celowy. Nikogo nie dziwi pewnie fakt, że Apple dąży do osiągnięcia możliwie największych dochodów, a także do kreowania wizerunku rozwiązania iOS w formie platformy z aplikacjami, czy grami najlepszej klasy. Dlatego właśnie rozwiązania, za które trzeba zapłacić, albo takie, które pozwalają na transakcje wewnętrzne zostają często wyróżniane.
Monetyzacja
Zdecydowanie częściej niż gry wyróżnia się aplikacje. W przeciągu ostatniego pół roku udział tych rozwiązań wynosił 70 proc., z kolei w przypadku tych bezpłatnych była to wartość 46 proc. Jeśli chodzi o gry – jedynie 8 proc. z całości było zupełnie darmowych.
2/3 gier wyróżniono na głównej witrynie App Store. Były to gry darmowe z opcją dokonania transakcji wewnątrz rozwiązania. Przekonują one odbiorców do nabycia bonusów, odblokowania następnych poziomów i wszystkich pozostałych kwestii powiększających zyski Apple.
Rozwiązania, których rating osiąga poniżej 4 gwiazdek, nie są często wyróżniane przez Apple. Aby aplikacja została wyróżniona, musi mieć przynajmniej 4,2 gwiazdki, natomiast gra w tym przypadku musi mieć przynajmniej 4,4 gwiazdki. W związku z tym za najważniejsze działanie w momencie planowania koncepcji ASO powinna być praca nad średnim ratingiem. Wtedy będą szanse na zobaczenie takiego rozwiązania na głównej witrynie App Store.
Uniwersalne rozwiązanie
Aby aplikacja została wyróżniona przez App Store, można także dopasować ją m.in. pod iPad i inne rozwiązania bazujące na iOS. Co prawa będzie to bardziej pracochłonny proces, jednak aplikacja dostępna na wielu sprzętach Apple’a to bez wątpienia wielki plus dla osób, które dokonują wyboru.
Dlaczego wyróżnienie może wiązać się z niebezpieczeństwem?
Okazuje się, że zdobycie wyróżnienia może źle wpływać na średni rating aplikacji.
Np. jeżeli serwer gry nie spodziewa się większego grona odbiorców i gra nie działa płynnie, odbiorcy źle ją ocenią, a spora ilość pobrań przeobrazi się w sporą ilość złych opinii. W rezultacie otrzymamy niewysoki średni rating i małe grono odbiorców organicznych.
Jeżeli komuś z Was jest potrzebne wyróżnienie, dzięki któremu wzrośnie ilość instalacji dla Waszej aplikacji, najpierw dokonajcie kluczowej optymalizacji ASO i popracujcie nad grafiką, a następnie zajmijcie się formularzem zgłoszeniowym.
Jak nastawić się na wyróżnienie?
Apple przez okres 2 tygodni rozpatruje dane zgłoszenie. Warto w tym czasie przygotować własną aplikację do uzyskania wyróżnienia.
Aby być możliwie najlepiej nastawionym na takie wyróżnienie, warto po prostu wcześniej wiedzieć o tym, że coś takiego będzie miało miejsce. Rozwiązanie AppFollow pozwala uzyskać informacje o zbliżającym się wyróżnieniu na noc przed całym zajściem. Jest to korzystne, ponieważ developerzy będą mogli spokojnie przygotować serwer i nastawić się na kolejnych odbiorców.
Wszystkie rozwiązanie widoczne na witrynie głównej App Store zostają też odzwierciedlone na witrynie Featured. Można obserwować dane związane z każdym rozwiązaniem i jego wyróżnieniami.
Jeżeli chcecie, aby wzrosło prawdopodobieństwo tego, że Wasza aplikacja zostanie wyróżniona, upewnijcie się, że jest ona cenna dla odbiorców. Następny plagiat Flappy Bird + grafika pikselowa, na pewno nie przekona do siebie Apple’a swoją innowacyjnością. Poszczególne metryki rozwiązania także oddziałują na to, czy Apple decyduje się na jego wyróżnienie. Właściwy rating i dobre opinie na pewno także pozwolą Wam przeważać nad konkurencją w dążeniu do wyróżnienia.