-->

blog

Wskaźniki, które pozwolą ustalić nam miesięczny budżet na reklamę dla gier hyper-casualowych

Gry hyper-casualowe to bardzo popularny trend minionego roku, jednak w dalszym ciągu zauważa się powiększające się grono kolejnych odbiorców, którzy wkraczają w świat tego typu gier. Taki bieg widoczny jest na podstawie statystyk sklepów z początku bieżącego roku. Istotnym czynnikiem podczas rosnącej bazy odbiorców i rosnących przychodów w sferze mobilnej są reklamy, a także gry hyper-casualowe. Gdy twórcy gier mobilnych nie mają wątpliwości co do ich jakości oraz możliwości zarobkowych jak najbardziej mogą przystąpić do promocji.

Jak właściwie określić budżet na reklamę, aby pozyskać jak najwyższe zyski?
Na początku wyznaczenie budżetu może być trochę trudnym zadaniem, jednak nie warto się zniechęcać. Tak naprawdę budżet można łatwo obliczyć samodzielnie wykorzystując do tego arkusze Google.
Najpierw należy ustalić wszystkie kluczowe wskaźniki skuteczności, czego wymaga symulacja. Jeśli chodzi o gry hyper-casualowe – tutaj zyski czerpie się przede wszystkim z reklam. Nie uwzględniamy więc tutaj zakupów w obrębie gry.

Koszt reklamy za miesiąc
Jest to budżet, jaki chcemy przeznaczyć na reklamę. Stanowi najbardziej kluczowy wskaźnik w całej symulacji. Ostatecznym zamierzeniem jest wyznaczenie wartości, która będzie oznaczała dla nas największy zysk.

Ilość instalacji organicznych w ciągu dnia
Bez względu na to ile pieniędzy wydamy na reklamę, konieczne jest założenie także określonej liczby instalacji organicznych.

Odsetek instalacji organicznych na bazie liczbie płatnych instalacji
Jest to bardzo skomplikowany wskaźnik, który podlega wielu dyskusjom. Podczas prowadzenia płatnych akcji akwizycyjnych, dana gra ponosi awans w wykazie sklepów, co skutkuje zwiększeniem liczby instalacji organicznych.

CPI
Tutaj trzeba określić koszt dla pojedynczych instalacji. Niekiedy jest to utrudnione, zwłaszcza gdy będziemy pracować w wielu krajach i różnorodnych sieciach reklamowych.

eCPM
Jest to budżet wyliczony dla 1000 wyświetleń reklam w danej grze. Istotne jest tu określenie wartości przybliżonej. Będzie ona zależna od tego, jaką sieć reklamową wybierzemy, a także od formatu reklam, które będą wykorzystane w danej aplikacji.

Liczba dziennych wyświetleń dla konkretnego DAU
A więc jaką liczbę wyświetleń reklam generuje pojedynczy odbiorca w ciągu dnia.

Wskaźnik retencji
Najpierw w obrębie gry musimy wyznaczyć konkretne statystyki – np. wskaźnik retencji dla pierwszego dnia, albo wskaźnik retencji dla pierwszego tygodnia. Wskaźnika należy obliczyć w arkuszu kalkulacyjnym.

Koniecznie musimy też obliczyć inne wskaźniki, dzięki którym określimy dla jakiego zakresu reklamy dana gra hyper-casualowa jest najopłacalniejsza.

Mowa o następujących wskaźnikach:
– płatne instalacje w ciągu miesiąca – budżet na reklamę trzeba podzielić przez koszt jednej instalacji
– średnia DAU – jest to ilość kolejnych instalacji na dzień powiększona o grono użytkowników z ubiegłych okresów, którzy pozostali
– przychód w ciągu miesiąca – każdego dnia przybliżona liczba odbiorców wyświetli reklamę przez pewną ilość razy. Każde wyświetlenie to dla nas zysk
– zysk w ciągu miesiąca – jest to przychód uzyskany w ciągu miesiąca umniejszony o miesięczne wydatki ponoszone na reklamę
– marża – jest to zysk osiągnięty w ciągu miesiąca dzielony przez wydatki na reklamę.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane