-->

blog

Testowanie rozwiązań mobilnych

Rynek aplikacji i gier mobilnych jest bardzo rozbudowany. Każdego dnia przybywają tam kolejne rozwiązania. Ich właścicielom z pewnością zależy na tym, by te mogły wyróżniać się jakoś spośród innych i zaciekawić sobą odbiorców. Udostępniając daną aplikację, czy grę do użytku, trzeba zadbać o to, by oceny i opinie na jej temat w sklepie były możliwie najlepsze. Aby zagwarantować sobie wysokie miejsce w rankingu trzeba upewnić się co do tego, czy nasze rozwiązanie spełnia wysokie wymogi odbiorców pod kątem logicznym, użytecznym, a także pod kątem jakościowym.
W końcu każdy chce, by pobrana aplikacja funkcjonowała dobrze na jego sprzęcie mobilnym i żeby była pozbawiona błędów. Szybko postępujący rynek zmusił twórców aplikacji do tego, by tworzyli oni rozwiązania elastyczne i dopasowane do urządzeń mobilnych. Rozwiązania te powinny być kompatybilne z różnymi platformami, systemami operacyjnymi, a także muszą być w stanie obsłużyć wiele rodzajów wyświetlacza. W związku z tym testowanie manualne i automatyczne rozwiązań mobilnych to obecnie konieczność. Automatyzacja pozwala udoskonalić testowanie. Ponadto obędzie się bez powtarzania pracy, można testować przez całą dobę, zapewnione jest szybkie i precyzyjne informowanie o błędach. Innymi atutami są zaufanie odbiorców, dobre oceny na stronie, gwarancja, że rozwiązanie funkcjonuje na wszystkich sprzętach, a także ograniczenie kosztów dotyczących naprawy rozwiązania po upublicznieniu jego odbiorcom.

Z czym można się spotkać w czasie testowania rozwiązań mobilnych?
– z barierami postawionymi przez konkretny OS, gdyż błędy pochodzą z ich indywidualnych źródeł
– emulatory nie przedstawiają realnego zachowania rozwiązania na sprzęcie – a więc trzeba testować aplikacje na prawdziwych sprzętach
– jeżeli rozwiązanie nie instaluje się na sprzęcie, wówczas nie ma możliwości jego testowania
– rozwiązania się crashują i pobierają sporo pamięci
– wystąpić mogą problemy z właściwym wyświetleniem się rozwiązania na różnorodnych rozdzielczościach.

Za pomocą czego można testować?
– za pomocą Robotium
– za pomocą Espresso
– za pomocą UIAutomator
– za pomocą Calabash.

Robotium
To framework, za pomocą którego tworzy się nieskomplikowane, porządnie zautomatyzowane przypadki testowe UI dla aplikacji Android. Z jego pomocą można tworzyć funkcje przypadków użycia, scenariusze testów systemowych, które obejmują różne aktywności tej aplikacji. Posiada on szereg przydatnych sposobów do testowania UI, jest wsparciem dla różnego rodzaju aplikacji. Ponadto jego zaletą są często występujące aktualizacje.

Espresso
Jest to rozwiązanie na Androida, które umożliwia tworzenie solidnych testów interfejsu odbiorcy odrębnej aplikacji. Espresso 2.0 jest elementem Android Support Repository. Stanowi on wsparcie dla API w przypadku wybranych poziomów. Podczas testowania nie trzeba wykorzystywać sklepów. Rozwiązanie to gwarantuje, że aktywność rozpocznie się przed testowaniem i że testy będą funkcjonowały do momentu zakończenia się ostatniej aktywności w tle.

UIAutomator
Jest to rozwiązanie od Google’a, które stanowi wsparcie dla aplikacji natywnych, a także dostęp do pozostałych funkcjonalności systemu. Funkcjonuje jedynie na sprzętach z API powyżej 18. Ponadto nie udziela wsparcia web view.

Calabash
Jest to rozwiązanie, które pozwala tworzyć zautomatyzowane materiały uznaniowe UI na iOS oraz Android.
Rozwiązanie to funkcjonuje przez pozwolenie na automatyczne interakcje UI w aplikacji, np. na naciskanie przycisków, wdrożenie tekstu, sprawdzenie zgodności odpowiedzi itp. Jego realna funkcjonalność staje się wiadoma, gdy jest ono podłączone do Xamarin Test Cloud.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane