-->

blog

Sposoby na skuteczny rozwój aplikacji mobilnej

Samo stworzenie aplikacji i umieszczenie jej w sklepie to tak naprawdę początek długiej przygody i ciężkiej pracy nad jej rozwojem.
Zazwyczaj wszystko zaczyna się od jakiegoś ciekawego zamysłu na tego typu rozwiązanie, później w celu jego realizacji wiele czasu przeznacza się na to, by dokładnie opisać je w każdym, najdrobniejszym szczególe. Jednak ile czasu zagospodarowano w całym procesie na to, by porozmawiać z potencjalnymi odbiorcami? Jeżeli niezbyt dużo, jest to błąd, który należy naprawić. Tak naprawdę samo siedzenie przy biurku nikomu nie pozwoli stworzyć produktu, który okaże się być cennym dla odbiorców. Należy przede wszystkim poznać najpierw ich potrzeby, preferencje. Przecież może okazać się, że potrzebują oni czegoś zupełnie innego, niż nam się wydaje. Stworzenie czegoś nietrafnego niewątpliwie wiąże się ze stratą czasu i pieniędzy. Takie rozwiązanie na pewno nie przyniesie nikomu oczekiwanych zysków.

Kiedy jednak komuś zdarzyło się wykonać aplikację i wdrożyć ją do sklepów, jednak odbiorcy są słabo nią zainteresowani, albo porzucają ją krótko po tym, kiedy ją zainstalują, nie warto się załamywać. Mimo tego trzeba szukać sposobów na poprawę takiej sytuacji. Wyróżnia się takie narzędzia, które pozwalają zgromadzić potrzebne dane, a później na ich bazie można rozsądnie pracować nad rozwojem danego rozwiązania mobilnego. Które z nich szczególnie zasługują na uwagę?

My polecamy:

– utworzyć grupę na facebooku. Pozwoli ona zebrać dotychczasowych oraz potencjalnych odbiorców w otoczeniu, które jest im znane, z jakiego potrafią korzystać i któremu poświęcają sporo czasu. Rozwiązanie to będzie łatwiejsze i efektywniejsze w odróżnieniu od dedykowanych for dyskusyjnych. Na tego typu grupy odbiorcy mogą zostać kierowani np. z powitalnych wiadomości e-mail. Odnośnik może być też zamieszczony na stronie www. Kiedy grupa będzie się rozrastać, odbiorcy z pewnością będą mieli sporo pytań i uwag. To pozwoli poznać nieprawidłowości w obrębie naszego rozwiązania, odkryć co nie jest oczywiste, jakich funkcjonalności brak. Ważne, że tego wszystkiego dowiemy się od swoich odbiorców.

– monitorować sieć. W tym celu można skorzystać z wielu dostępnych rozwiązań, które umożliwią obserwowanie sieci i odnajdą określone frazy, co pozwoli nam szybko dołączyć do rozmowy na temat naszego rozwiązania i udzielić pomocy odbiorcom.

– przetestować swoją koncepcję w małym kręgu finalnych odbiorców. Przed oficjalnym udostępnieniem projektu, najlepiej będzie pozwolić wybranym osobom, które pomogły na etapie koncepcyjnym tworzenia rozwiązania, by je przetestowały. Warto nakłonić je do udziału w testach. Pamiętajmy, że uwagi zgromadzone od zaledwie kilku osób będą wystarczające do tego, by podwyższyć jakość i usunąć kluczowe nieprawidłowości.

– zastosować narzędzia analityczne w sklepie. Warto obserwować, skąd odbiorcy odwiedzają sklep. Zgromadzenie takich informacji jest realne i błędem byłoby nie wykorzystać takiej opcji. Kiedy przeanalizujemy ruch w sklepie, dowiemy się, w jakim miejscu najlepiej skupić się na marketingu i na jakich obszarach kontynuować procesy marketingowe, aby jeszcze większe grono odbiorców ściągnęło dane rozwiązanie. Oczywiste będzie także to, jaki kanał marketingowy daje najmniejszą efektywność.

– badać zachowanie odbiorców w obrębie rozwiązania. Warto przekonać się, jak odbiorcy użytkują aplikację. Wyróżnia się różne narzędzia, dzięki którym będzie można to zobaczyć.

Proces tworzenia aplikacji mobilnych należy rozpocząć od podstaw, o których wspomnieliśmy w dzisiejszym wpisie. Najpierw przekonajmy się, czy mamy dobry pomysł na nasze rozwiązanie. Będziemy wtedy bardziej pewni o zyski tego produktu w przyszłości, a także o jego sukces na rynku.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane