Okazuje się, że nie każda aplikacja mobilna może odnieść sukces. Spora część polskiego społeczeństwa decyduje się na zainstalowanie najwięcej dwóch aplikacji w ciągu miesiąca. Ponadto wiele z tych aplikacji jest otwierana jedynie raz – po instalacji, a później odchodzi w zapomnienie.
Dzięki skutecznej reklamie aplikacji możemy nakłonić odbiorców do pobierania i częstego korzystania z naszych rozwiązań. W dzisiejszym wpisie przedstawimy więc sposoby na reklamę aplikacji mobilnych.
1. Aplikacja widoczniejsza dzięki ASO
ASO znacznie poprawia i zwiększa widoczność aplikacji w sklepie. Każdy sklep jest oczywiście inny, ale mimo tego istnieją takie sposoby, dzięki którym każda aplikacja zyska na widoczności w sklepie. Istotny jest odpowiedni dobór fraz kluczowych, tytuł aplikacji, interesujący opis, a także oryginalna, rzucająca się w oczy ikona. Mile widziane są screeny aplikacji, na których przedstawiono odbiorcom działanie. Oczywiście wielką zaletą są też komentarze oraz opinie, które także wpływają na liczbę pobrań. Zadbajmy więc o te elementy.
2. Promocja oraz content marketing
Dobry tekst może sprzedać, content – pozyskać leady. Przy promocji aplikacji mobilnych nie da się nie uwzględnić content marketingu. Wiele jest sposobów, którymi można się posłużyć. Ustalmy najpierw co chcemy przekazać i komu konkretnie, a później – jak tego dokonamy. Dzisiaj bardzo popularne są blogi, którymi warto się posłużyć. Wymagają one jednak mnóstwo pracy oraz pomysłów. Każda treść musi być bardzo dobrze zaprezentowana, dlatego blog powinien być prowadzony przez kogoś kompetentnego. Wpis na zewnętrznym portalu przyczynia się do większej rozpoznawalności aplikacji i pomaga dotrzeć do grupy docelowej. Warto też zadbać o recenzje i różnorodne reklamy.
3. Płatne reklamy Google Ads
Zasięg Google pozwala dotrzeć do sporej liczby odbiorców w każdym miejscu. W skład reklamy w Google wchodzi reklama aplikacji w sklepie, reklama w sieci wyszukiwania, a także reklama w sieci reklamowej albo wideo. Reklama w wyszukiwarce pozwala pozyskać dobrych pod względem jakości odbiorców. Dzięki Google można inteligentnie targetować reklamy, które bezpośrednio pojawiają się jedynie w urządzeniach, które są kompatybilne.
4. Social media
Social media może wspomóc promocję aplikacji poprzez działania płatne albo bezpłatne.
Reklama aplikacji, która ma skuteczniejszy wpływ to przede wszystkim ta płatna, ponieważ szybciej przynosi rezultaty i dociera do szerszego grona odbiorów. Działania bezpłatne z kolei dają możliwość zaangażowania społeczności. Dobrze prowadzone media społecznościowe oraz celne reklamy reklamują aplikacje, dlatego warto mieć je na uwadze.
5. Pomoc influencerów
Polecenia aplikacji mają duże znaczenie dla ich promocji. Warto zwrócić się po opinie dla influencerów, którzy właśnie takimi poleceniami się zajmują. Kiedy wybieramy influencera, najpierw zbadajmy jego oglądalność, czas trwania sesji, częstość publikacji i zaangażowanie użytkowników. Jego obserwatorami musi być taka grupa osób, do których my właśnie chcemy dotrzeć. Influencer jest blisko odbiorców i oddziałuje na ich decyzje zakupowe. W wyniku jego działania możemy odnieść ogromny sukces.
6. Real-Time Marketing
To rozwiązanie także wspomaga promocję aplikacji mobilnych. Reaguje ono w czasie rzeczywistym na wszystkie bieżące sytuacje oraz zachowania odbiorców.