Dane związane z lokalizacją geograficzną odbiorców sprzętów przenośnych określają miejsce przebywania odbiorców w danym momencie, a także budują spojrzenie na to, jak wykorzystują oni swój czas. Funkcjonalność lokalizacji pozwala firmie zdobyć dane odnośnie norm zakupowych użytkowników, a także odnośnie tego, które miejsce jest przez nich odwiedzane najczęściej, czy też czym mogą oni być bardziej zaintrygowani.
Informacje odnośnie lokalizacji odbiorców wytwarzane za pośrednictwem połączenia z siecią na sprzętach przenośnych, gwarantują bardzo dobry kanał pozyskiwania wiedzy odnośnie odbiorców.
Obecność różnorodnych sprzętów przenośnych pozwala firmom pozyskać możliwość stworzenia precyzyjnych profili odbiorców, przez co mogą oni przekazywać im silnie spersonalizowane dane w określonym czasie.
Pomimo tego wszystkiego nieprawidłowe spojrzenia na tematykę wartości i funkcjonalności lokalizacji w szerokim cyfrowym środowisku są popularne. Sprzedający zazwyczaj pytają co w zasadzie pełni swoje zadanie i jak efektywne w mobilnym środowisku. W związku z tym w dzisiejszym wpisie skupimy się na tytułowych mitach, jakie mogą wystąpić w sferze tematyki związanej z lokalizacją.
Po 1. Informacje związane z lokalizacją są za bardzo przejściowe
Odbiorcy sprzętów przenośnych nieustannie się przemieszczają, a więc przesłanie im materiałów reklamowych na bazie każdorazowej lokalizacji nie jest możliwe, zwłaszcza jeżeli łączą się z WI-FI różnych publicznych miejsc. Mimo tego nieistotne jak chwilowe są te połączenia, informacje związane z ich miejscem przebywania w dalszym ciągu gwarantują wartościowe spojrzenie na normy odbiorców, dzięki czemu można wykreować idealny obraz zachowań użytkowników.
Po 2. Przenośne IP dotyczą informacji związanych wyłącznie z lokalizacją
Od momentu, w którym lokalizacja stała się cennym detalem obrazu odbiorcy, sprzedający mogą łatwo pozyskać informacje odnośnie tego, w jakim miejscu użytkownicy znajdują się w danym momencie. Dane otrzymywane za pomocą IP umożliwiają im sprecyzowanie rodzaju połączenia, dokonując podziału pomiędzy WI-FI, połączenia w domu, czy też w innym miejscu. Dzięki temu można określić, kto jest operatorem usług sieciowych.
Po 3. Targetowanie za pomocą przenośnego numeru IP nie jest precyzyjne
Zależnie od tego, kto jest dostawcą Internetu, informacje odnośnie lokalizacji IP cechują się aktualnie niezwykle wysokim stopniem dokładności. Są bardzo szczegółowe. Specjaliści od marketingu mają możliwość wyboru konkretnych kryteriów targetowania, m.in. przesyłkę danych o najbliższym środowisku, czy też rozrywki w obrębie miejsca pracy odbiorców. Otrzymanie tych danych może przebiegać bez szczególnego ingerowania w prywatne życie odbiorców.
Po 4. Odbiorca powinien mieć uaktywnioną funkcję monitorowania za pomocą GPS
Sprzedający mają zazwyczaj takie założenie, że są w stanie dotrzeć jedynie do odbiorców korzystających z ofert bazujących na lokalizacji za pośrednictwem sygnału GPS, niestety odbiorcy sprzętów przenośnych z wielką niechęcią korzystają z tych opcji. Przede wszystkim dlatego, bo troszczą się o swoją prywatność, ale też chcą oszczędzać baterię na swoim sprzęcie. Realnie wygląda to tak, że można zlokalizować odbiorców za pośrednictwem techniki opartej na informacjach IP.
Po 5. Za pomocą GPS można pozyskać wszelkie informacje o odbiorcy
Cały szereg danych, które można pozyskać dzięki sygnałowi GPS, jest bardzo pomocny. Informacje te – wytwarzane w momencie, gdy odbiorca ma uaktywnioną usługę lokalizacji – nie mają jednak wartości. Informacje odnośnie tylko szerokości i długości geograficznej nie są wystarczające. O całkowitej użyteczności informacji otrzymywanych dzięki sygnałowi GPS można by mówić wtedy, gdy przekonwertowano by liczby na rozwinięte, przejrzyste uwagi i dane pozwalające na nakierowanie dedykowanej reklamy i dobranie materiałów do danego miejsca.
Mobilne informacje odnośnie miejsca przebywania odbiorcy są bardzo ważne w kontekście aktualnego obszaru technologicznego. Dane odnośnie tego, gdzie odbiorca znajduje się w danym czasie można rozwinąć o informacje demograficzne, czy też te związane z trybem życia określonych odbiorców. Dzięki temu można ich zrozumieć, tworzyć zaangażowanie, a także budować personalizowane więzi między sprzedającym a kupującym.