-->

blog

Które statystyki powinniśmy obserwować w sektorze mobilnym?

Kierowanie projektami polega przede wszystkim na obserwowaniu statystyk oraz zastosowaniu ich w koncepcji rozwoju. Szczególnie dotyczy to rynku ze sprzętami mobilnymi, w związku z tym przedstawimy Państwu statystyki, jakie należy obserwować w tej dziedzinie.

Statystyki, które najsilniej decydują o sukcesie aplikacji to: ściąganie, ruch użytkowników, ilość wejść na naszą aplikację, czas poświęcony w tym miejscu, opinie o aplikacji, a także przychody, jakie aplikacja generuje. Aby wgląd w wyciągnięte sugestie był efektywniejszy, statystyki podzielono na:
– statystyki ruchu użytkownika
– statystyki wskaźnika konwersji oraz retencji
– statystyki generowanych napływów pieniężnych
– statystyki związane z zespołem produkującym.

Skupmy się teraz na 6 statystykach, które obejmuje pierwsza kategoria.

Statystyki ruchu internautów

Są to wszystkie statystyki, które dotyczą ruchu internautów w obrębie naszej aplikacji, na dystansie danego czasu. Dzięki tym informacjom możemy stwierdzić, czy nasza aplikacja ma szanse pozostać na rynku, dlatego warto solidnie się na tym skupić.

Wyróżniamy następujące statystki:

1. Ściąganie – dane z tym związane mówią nam ilu użytkowników pobrało i zainstalowało nasz produkt. Statystyka ta jest bardzo łatwa do uzyskania. Należy jedynie dokładnie obserwować dane ze sklepu z aplikacjami mobilnymi, w którym umieszczona została nasza aplikacja. Jeśli chcemy pozyskać dokładniejsze dane, musimy użyć specjalnych narzędzi. Sama statystyka ściągnięcia nie świadczy za bardzo o sukcesie produktu, jaki użytkownik może ściągnąć, ale rzadko jej użyje.

2. Ilość aktywnych internautów w ciągu miesiąca

Statystyka związana jest z unikatowymi internautami – to ilość wszystkich osób, którzy używali aplikacji przez cały poprzedni miesiąc.

3. Ilość czynnych internautów w ciągu jednego dnia

Tutaj podobnie jak z powyższą statystyką, jednak mierzy się ilość unikatowych odbiorców czynnych w obrębie naszej aplikacji w ciągu ostatniego dnia.

4. Czas trwania sesji

Czas trwania sesji liczony jest od włączenia do momentu wyłączenia aplikacji przez internautę. Statystyka uwzględnia czas użytkowania aplikacji w momencie trwania jednej sesji u danego internauty. Precyzyjne obserwowanie internauty, który poświęca mniej bądź więcej czasu w aplikacji podczas odrębnej sesji, umożliwia nam przekonanie się jakie aspekty interesują danych odbiorców, a co powoduje, że rezygnują oni z dalszego użytkowania aplikacji.

5. Przerwa między poszczególnymi sesjami

Jest to czas liczony od wyjścia z jednej aplikacji i przejścia do drugiej. Ta statystyka pozwala stwierdzić, w których sytuacjach i jak często osoby używają naszej aplikacji. Uzyskane dane ułatwią nam dopasowanie się do oczekiwań danych odbiorców, a jednocześnie zwiększą częstość używania przez nich tego produktu.

6. Czas poświęcony aplikacji

Dzięki tej statystyce zobaczymy przez jaki czas internauta używał naszej aplikacji w przeciągu badanego okresu. Zgromadzone informacje rozstrzygają o sukcesie oraz jakości naszej apki. Pomiar statystyki polega na dodaniu do siebie czasu każdej sesji jednego internauty z okresu jednodniowego, tygodniowego, bądź miesięcznego. W skutek przeprowadzenia tej statystyki odnajdziemy trafnych odbiorców, którzy używają aplikacji przez dłuższy czas w odróżnieniu od innych. Możliwe, że dzięki temu rozwiązaniu znajdziemy sposób na to, by pozostali użytkownicy również zainteresowali się naszą aplikacją.

Statystyki wyżej opisane dostarczą wystarczających danych podczas analizowania szansy na przetrwanie danej aplikacji.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane