-->

blog

Koncepcja na dobre UX aplikacji mobilnej

W dzisiejszych czasach rynek mobilny jest silnie rozwinięty. Chcąc stworzyć własną aplikację mobilną, trzeba znaleźć na nią niebanalny pomysł, by ta miała szansę szybko zyskać na znaczeniu i pozyskać swoje grono odbiorców. Okazuje się często, że sam ten pomysł bywa najtrudniejszy w całości tworzenia tego typu rozwiązania.

Przede wszystkim trzeba się wyróżnić!
Obok naszej aplikacji zawsze będzie znajdował się cały szereg innych tego typu rozwiązań. Dlatego nasza musi na tyle się wyróżniać, by odbiorcy wybrali akurat ją. Z ciekawości na początku testują oni wiele rozwiązań, jednak ostateczną decyzję odnośnie tego, które z nich zostawią na swoim urządzeniu, podejmują mniej więcej w przeciągu tygodnia od jej zainstalowania. Dlatego ważne jest to, by utrzymać początkowe zainteresowanie użytkowników naszym produktem.
Istotne jest to, aby w początkowej fazie budowania aplikacji skoncentrować się na wypracowaniu właściwie czytelnego USP, czyli głównej propozycji cenności dla jej odbiorcy. Na tym etapie należy przemyśleć rzeczywistą potrzebę, jaką nasze rozwiązanie ma zaspokajać.

Komplikacje są niepotrzebne
Pamiętajmy, że aplikacja musi być przyjemna w użyciu. Skoncentrujmy się na tym, aby główne funkcje łatwo wpadały odbiorcom w ręce i aby korzystanie z nich było jasne dla każdego odbiorcy. Nasze rozwiązanie musi gwarantować skuteczną metodę realizowania celów odbiorcy. Nie warto wdrażać nadmiernej ilości funkcji, które są poboczne i zbędne. Każde rozwiązanie musi cechować się swoją podstawową funkcjonalnością, jaka szybko wpada w oko odbiorcom i jest dla nich zrozumiała.

Możliwości warto wykorzystywać
W przypadku aplikacji mobilnej wszelkie możliwości urządzenia i funkcje oferowane za pośrednictwem systemu operacyjnego, na jakim ją wdrażamy, są w naszych rękach. Jesteśmy wiec w stanie dostarczyć odbiorcom kolejnych możliwości i lepszej skuteczności działania. Każda aplikacja może korzystać z możliwości urządzenia. W momencie projektowania interfejsu, należy jednak pamiętać o wymogach, które wyznaczyli producenci systemów operacyjnych.

Kontekst stosowania też jest ważny
Kontekst stosowania danej aplikacji jest ważny, zwłaszcza gdy uwzględnimy bariery fizyczne ekranów nowoczesnych sprzętów. Oczywiste jest to, że im sprzęt jest nowszy, tym zawiera on ekran, który ma większą przekątną i większe zagęszczenie pikseli. W teorii powinno być to ułatwieniem. W praktyce niekoniecznie. Czy w wielu przypadkach najlepiej ograniczać się do konwencji, które uznaje się za ogólnie przyjęte, czy też może lepiej nie stosować się do nich, w celu zadbania o lepszą użyteczność? Z jednej strony powszechnie znane konwencje ułatwią odbiorcom kontakt z naszym rozwiązaniem, ale z drugiej strony jaki jest sens stosować coś, co w praktyce może być mało ergonomiczne?

Obsługa gestów
Jeżeli zdecydujemy się wdrożyć gesty, które są niestandardowe i nieznane odbiorcom, musimy nauczyć ich, w jaki sposób obsługuje się je. Kiedy już oswoją oni tą umiejętność, możemy przyczynić się do tego, by korzystanie z nich było jeszcze efektywniejsze i lepsze. Niestety niepoprawne wdrożenie gestów, może skutkować niechcianymi efektami.

Na koniec należy skupić się na dopracowaniu każdego szczegółu, aby w efekcie zbudować aplikację, do której każdy z chęcią powróci. Warto także rozważyć kwestię uruchomienia aplikacji, aby od razu zaciekawiła ona odbiorę. Można np. zadbać o treści będące poradnikiem odnośnie sposobu korzystania z naszej aplikacji.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane