-->

blog

Kilka słów na temat Black Hat ASO

Z racji tego, że każdego dnia do popularnych sklepów z aplikacjami mobilnymi, np. do sklepu App Store, dołączają nowe rozwiązania i jest ich tam naprawdę cała masa, każdej kolejnej aplikacji, czy grze mobilnej trudno jest się wyróżnić w takim miejscu. Warto w związku z tym zapoznać się z zagadnieniem ASO.
Według ASO korzystniejsze zoptymalizowanie meta danych aplikacji w danym sklepie z aplikacjami mobilnymi równa się oznacza wyższą jej pozycję w wyszukiwarce. Niewątpliwie większa ilość wyświetleń wiąże się z prawdopodobieństwem następnych instalacji. Pamiętajmy, że aplikacja szybciej odniesie sukces, gdy wyniki konwersji ulegną poprawie.
ASO obejmuje różnorodne działania – wśród nich szczególnie ważnym jest optymalizowanie fraz kluczowych. Pobieżny przegląd zasobu sklepu odpowiada za ok. 60 proc. instalacji rozwiązań. Odpowiednie dobranie fraz w opisie jest pomocne dla naszych odbiorców, ale nie tylko. Jeśli chodzi o Google Play określone wyrażenia gromadzi sklep, a za frazy kluczowe, które promują dane rozwiązanie, odpowiada algorytm. Jeśli chodzi o App Store – tutaj sklep pozwala nam ręcznie wdrażać główne frazy kluczowe w polu.
Następna istotna kwestia ASO to optymalizowanie współczynnika konwersji. Celem każdego twórcy jest głównie to, by stworzyć aplikację, która nie tylko będzie dostępna w sklepie, ale taką, która chętnie będzie instalowana przez następnych odbiorców. U podnóża działania nad konwersją leżą właściwie wybrane ikony, screeny oraz video prezentujące funkcjonowanie aplikacji. Zazwyczaj poszczególne możliwości wybiera się na bazie testów A/B.

Jeżeli wymienione wyżej elementy są zupełnie inne w odróżnieniu do tych, użytych przez konkurencję, ponadto dobrze ze sobą współgrają i są systematycznie aktualizowane, dopełnieniem wszystkiego musi być opis rozwiązania. Właściwie sformułowany, merytoryczny, zrozumiały – pamiętajmy, że odpowiedni opis przede wszystkim pozwala rozwiać wątpliwości odbiorcy przed zainstalowaniem danej aplikacji.
Następnie w optymalizacji ASO ważne są oceny, które przyznawane są przez odbiorców. Na widoczność ocenianego rozwiązania w wyszukiwarce i różnorodnych rankingach wpływa głównie ogólna średnia punktów. Oczywiście nie możemy bezpośrednio wpłynąć na to, w jaki sposób inni wypowiedzą się na temat naszej aplikacji, ale powinniśmy uważnie słuchać odbiorców i być uważni na wszelkie ich myśli. Wyjściem naprzeciw wymaganiom odbiorców będzie również lokalizacja naszego rozwiązania. Strona ofertowa sporządzona w różnych wersjach językowych może być związana z wyzwaniami, których będzie trzeba się podjąć.

Działanie Black HAT ASO
W sklepach Google Play oraz Apple App Store na odbiorców czekają pewne normy, których trzeba przestrzegać promując aplikacje mobilne. Nieustannie obserwuje się ich wzrost, a klienci którzy marzą o sukcesie skłonni są nieco je złamać. O Black Hat ASO mówi się, gdy osoby celowo korzystają z niedopuszczalnych trików, aby ich rozwiązanie było efektywnie zauważalne dla odbiorców.
Kilka metod Black Hat ASO, które są stosowane przez twórców

1. Keyword stuffing – metoda, z której twórcy czerpią najczęściej. Polega na promocji aplikacji na skutek przesadnego zastosowania fraz kluczowych w tytułach, podtytułach, czy opisach. Wykorzystuje się także frazy kluczowe często poszukiwane przez odbiorców, które nie wiążą się w żadne sposób z aplikacją.

2. Zawieranie przez twórcę aplikacji własnych opinii i ocen – taką techniką można łatwo wpłynąć na wysokie pozycje w rankingu sklepu, a także na lepszy odbiór rozwiązania przez odbiorców. Jeżeli twórca z różnych powodów nie ma możliwości samodzielnego tworzenia fałszywych opinii, może je zakupić. Ponadto takie opinie niekiedy zawierają wybrane frazy kluczowe, które właściwie oddziałują na indeksowanie aplikacji.

3. Manipulowanie trendami wyszukiwania – metoda ta polega na kreowaniu trendów na skutek sztucznego wyszukiwania konkretnego wyrażenia i pozycjonowania na nie wybranego rozwiązania. Łatwiejszą metodą pozwalającą podnieść pozycję jest zazwyczaj częste optymalizowanie fraz kluczowych w oparciu o trendy, jakie są aktualne w konkretnym czasie.

4. Gray HAT ASO – takim określeniem nazywa się zbiór metod, wśród których dość powszechną jest nakłanianie odbiorców do pozytywnego ocenienia aplikacji w zamian za jakąś nagrodę.

Twórcy korzystają niestety też z innych metod – m.in. podszywają się pod inne marki, decydują się na płatne instalacje aplikacji, manipulują wynikami i wykorzystują przy tym nazwę wydawcy.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane