Okazuje się, że sposobów na zbudowanie bardzo kasowej aplikacji mobilnej jest wiele. Postanowiliśmy głębiej się na nich skupić i przedstawić je Państwu w dzisiejszym wpisie.
Faktem jest, że niemal połowa z ogromnej ilości aplikacji mobilnych w sklepie App Store nigdy nie będzie w stanie wygenerować zarobku w postaci choćby jednego dolara. Przeważająca część przychodu ze sklepu Apple z rozwiązaniami mobilnymi tworzy jedynie 10 proc. rozwiązań. Czy istnieje więc lekarstwo na sukces owych wybranych? Okazuje się, że istnieje. Wystarczy zapoznać się z poniższymi wskazówkami!
Po 1. Dajmy odbiorcom to, czego oni oczekują
Główna zasada znana wielu twórcom rozwiązań mobilnych to oczywiście Identyfikowanie potrzeb rynku. Cóż, zasada stara, ale jak bardzo aktualna. Pamiętajmy, że nasza aplikacja ma służyć odbiorcom w łatwiejszym życiu, ma być rozwiązaniem ich problemów – ale nie tych, które nam się wydaje, że im towarzyszą, tylko tym, o których oni sami otwarcie mówią!
Jeżeli chcemy zyskać zaufanie odbiorców i zdobyć ich, musimy myśleć o naszej działalności długofalowo, a nie jedynie przez pryzmat pojedynczej publikacji rozwiązania.
Po 2. Stawiajmy na jakość!
Odbiorcy, którzy decydują się na pobranie danej aplikacji, liczą na to, że nie zawiedzie ich ona pod względem jakości – bez względu na to, czy jest ona darmowa, czy płatna. Wystarczy spojrzeć na ranking najlepszych bezpłatnych aplikacji – tam doskonale widać, że wygrane są z pewnością te, które właściwie napisano i zaprojektowano.
Jeżeli aplikacja będzie stale się zawieszać, a user experience będzie po prostu złe, wówczas odbiorca natychmiast ją usunie, a przy okazji być może zostawi negatywną opinię w sklepie.
Po 3. Dostarczajmy intuicyjnych rozwiązań!
Każdy kiedyś pobierał aplikację, która zawierała sporo przycisków. Jednak należy mieć świadomość tego, że idealna aplikacja to taka, której nie trzeba obsługiwać z pomocą instrukcji, czy przewodnika. Należy więc dostarczać bardzo intuicyjnych rozwiązań – odbiorcy właśnie na takie czekają najbardziej!
Po 4. Dajmy odbiorcom coś, do czego chętnie powrócą!
Szacuje się, że ponad ¼ aplikacji zastosowano zaledwie jeden raz. Jeżeli nasza aplikacja jest bezpłatna, ponadto umożliwia mikropłatności podczas jej stosowania – niestety możemy na niej nie zarobić. Sytuacja może ulec zmianie, gdy wyposażymy ją w coś, po co odbiorcy zechcą wrócić.
Po 5. Zachwycajmy odbiorców swoimi rozwiązaniami
App Store to miejsce, w którym powoli zaczyna robić się zbyt tłocznie. Aby nasze rozwiązanie mogło się w nim wyróżnić, musimy dostarczyć odbiorcom czegoś na tyle wartościowego, co na pewno pokona konkurencyjne rozwiązania. Warto skupić się na tym, czego konkurencja nie posiada i właśnie coś takiego zaoferować użytkownikom. Z pewnością ich tym zachwycimy, a oni dostrzegą w nas większy potencjał.
Po 6. Oferujmy darmowy okres próbny
To świetny sposób na to, by zachęcić odbiorców do naszego rozwiązania. Nikt w końcu nie chce kupować kota w worku. Po dokładnym sprawdzeniu, jak działa nasza aplikacja z dużym prawdopodobieństwem chętniej zdecydują się oni na jej zakup, a my będziemy dzięki temu dobrze zarabiać.
Po 7. Uszczęśliwiajmy odbiorców
Jeżeli zadowolimy naszych odbiorców, ci na pewno podzielą się informacjami o naszym rozwiązaniu z innymi i chętniej zakupią kolejne nasze aplikacje, a przy okazji dostarczą nam nowych klientów (swoich znajomych). Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zaoferowanie im wsparcia. Z pewnością nie odniesiemy sukcesu, jeżeli tylko opublikujemy aplikację w sklepie i będziemy bezczynnie czekać na zyski. Takim sposobem nie będziemy mieli dużych szans na długofalowy biznes.
Ekonomika sklepów z rozwiązaniami mobilnymi jest obecnie bardzo dojrzała i ma swoje prawa, w związku z tym tworząc kolejną aplikację, musimy podejść do tego jak do prawdziwego biznesu – wówczas osiągniemy sukces! Pamiętajmy, że nie wystarczy stworzyć rozwiązanie i wrzucić je do sklepu. Aby cieszyć się zyskami, trzeba działać. Wymienione w dzisiejszym wpisie powyższe wskazówki powinny być stosowane przez każdego twórcę rozwiązań mobilnych.