Sklep Google Play jest wzbogacony w ogromną liczbę aplikacji, których stale tam przybywa. Aktualnie blisko 3 milionów tego typu rozwiązań oczekuje na pobranie. W rzeczywistości jednak nieznaczna ich ilość może liczyć na zainteresowanie odbiorców. Jak więc sprawić, by nasze rozwiązanie mogło osiągnąć w tym miejscu sukces? Istnieją na to pewne efektywne metody, które przedstawimy Państwu w dzisiejszym wpisie.
Aby zapewnić aplikacji efektywny początek w Google Play należy:
– przeprowadzić wielkie testy przed ostatecznym wprowadzeniem jej na rynek
Największe znaczenie ma to, by funkcjonowała ona w pełni bezproblemowo na wszystkich sprzętach od samego początku swojego istnienia. Aby mieć pewność, że tak właśnie jest, należy po prostu przeprowadzić duże testy na zwykłych osobach, przed jej wypuszczeniem na rynek. Testy te muszą być związane z kwestiami technicznymi rozwiązania, jak również z jego wyrazem artystycznym, systemem rozgrywki, płynnościami wejścia, kontaktem z odbiorcą itp. Wszystkie odpowiedzi zwrotne są tu istotne, gdyż umożliwiają zbadanie tego, co spotkało się z uznaniem użytkownikom, a co nie, co wypadałoby jeszcze nieco zmodyfikować. Oczywiście nie każdą myśl da się wprowadzić wraz ze startem aplikacji. Należy w pełni doszlifować jednak te, które już zastosowaliśmy, a o następnych warto pomyśleć na przyszłość.
– udzielić wcześniejszego dostępu
Rozwiązanie można też przetestować, udzielając wcześniej do niego dostępu odbiorcom w ramach tzw. Wczesnego Dostępu. Zainteresowane osoby mogą dzięki temu wcześniej je przetestować i udzielić porad w sferach, które nie zostały jeszcze rozstrzygnięte. Modyfikacje wdrożone na skutek wcześniejszego dostępu mogą znacznie ulepszyć retencję i monetyzację tytułu.
– skorzystać z „wstępnej rejestracji”, dzięki czemu wzrośnie liczba pobrań w D1
Na pewien czas przed oficjalnym udostepnieniem aplikacji można zarejestrować się do ściągnięcia tytułu, dzięki obecnemu w Google Play przycisku CTA. Na skutek jego kliknięcia w dniu startu rozwiązanie da znać o swoim byciu dzięki powiadomieniu. Opcja ta dostępna jest dla wszystkich deweloperów, którzy zamierzają udostępnić rozwiązanie na sprzęcie z systemem Android. Opisywana rejestracja umożliwia budowanie świadomości marki w pierwotnej fazie reklamy. Powoduje też znaczny wzrost ilości pobrań w pierwszym dniu.
– sprawdzić kilka opcji, aby najefektywniej przedstawić swoje rozwiązanie
Oczywiście znaczenie ma nie samo rozwiązanie, ale również sposób jego pokazania na zbiorze Google Play. Warto przyrównać ze sobą kilka opcji materiałów reklamowych – np. treści, grafikę itp., a później postawić na te, dzięki którym nasze rozwiązanie zostanie zainstalowane przez jak największą liczbę osób. Pomocne tu będą oceny i czynności odbiorców. Zależnie od zamierzonej sfery dystrybucji albo rodzaju badanych materiałów, eksperymentować można na skalę lokalną, albo światową.
– gromadzić dane zwrotne po pierwszym starcie
Odbiorcy są w stanie dać deweloperom naprawdę wartościowe porady. Nie stają się one mniej wartościowe po wystartowaniu rozwiązania. Feedback należy odbierać z każdego źródła – z social mediów, maila itp. Duże znaczenie mają opinie znajdujące się w wypowiedziach odbiorców w omawianym sklepie.
Aplikacja ma szansę na bardzo dobry początek. Wystarczy dostosować się do wyżej wymienionych porad i przekonać się o tym osobiście.