Zarówno pierwsze rozwiązanie jak i drugie ma swoje plusy. Oby dwa wspólnie tworzą spójną całość.
Bardzo dobrym wykorzystaniem typowych witryn mobilnych są te, które skupiają się na przedstawieniu treści – np. witryny informacyjne.
Kiedy najlepiej postawić na aplikacje mobilne?
– kiedy serwis www prezentuje odbiorcom różnorodne usługi internetowe, z których ci chcieliby korzystać regularnie, najlepiej w dowolnym momencie i w dowolnym miejscu przy użyciu telefonu
– kiedy włączenie deskoptowej usługi z Internetu w telefonie jest trudne z uwagi na ograniczony interfejs
– kiedy chcemy rozbudować usługi o opcje technologii mobilnej, np. o geolokalizację
– kiedy chcemy umożliwić dostęp do usług bez potrzeby połączenia z siecią.
Aplikacja mobilna nie musi też w pełni być niezależna od serwisu www. W dalszym ciągu można:
– pobierać dane z serwisu głównego
– logować się do serwisu i korzystać z upodobań odbiorców
– publikować treści w serwisie głównym
– obustronnie wymieniać dane pomiędzy aplikacją a serwisem.
Jeśli chodzi o koszty – wykonanie aplikacji mobilnej z reguły jest droższe od mobilnej strony www, ponieważ aplikacje trzeba wykonać pod różne systemy operacyjne.
Technologia HTML5 i różne specjalne projekty pozwalają wykonać aplikacje w jednej wersji, które będzie spełniała normy oprogramowania dedykowanego i będzie dostępna na wielu platformach systemowych – tak samo jak jest to z typowymi stronami www.
Mobilny dostęp do sieci już dziś jest bardzo szeroki, a za jakiś czas będzie normą.
Coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, bo tak jest po prostu lepiej – wygodniej i szybciej.
Wiele jest usług, które naprawdę koniecznie powinny posiadać wersję mobilną w formie aplikacji mobilnej.