Celem praktycznie każdego przedsiębiorcy jest utrzymanie przy sobie stałych odbiorców, przekonanie ich do siebie, do swojej marki i wzbudzenie w nich zaufania. Niestety droga do zrealizowania tego celu wcale nie jest łatwa. Przedsiębiorcy silnie rywalizują ze sobą o każdego klienta, bo jednak ma on duże znaczenie w biznesie. Jednocześnie kwestie, które przekładają się na wierność odbiorcy, to ogromna mobilna niewiadoma. Chyba nikomu nie udało się do tej pory znaleźć sposobu na doskonałe rozwiązanie mobilne, jakiego nikt nie chciałby usunąć ze swojego telefonu. Wyróżnia się jednak wskazówki, dzięki którym można utrzymać odbiorcę mobilnego przy swoich rozwiązaniach.
Ścieżka rozwiązania mobilnego od twórcy do odbiorcy nie jest krótka. Początkowa aplikacja musi zostać zaakceptowana przez sklep, a później musi zainteresować odbiorców, którzy zdecydują się ją ściągnąć. Problemem aplikacji jest niestety nie mały procent odinstalowanych tego typu rozwiązań, tuż po pierwszym ich włączeniu.
Twórcom aplikacji najbardziej zależy na tym, by stworzyć rozwiązanie, które będzie użytkowane przez pojedynczą osobę niemal każdego dnia. Na szczęście istnieją pewne wskazówki, które warto zastosować, chcąc stworzyć rozwiązanie, które zyska wielu zwolenników, a także pozwoli generować wysokie zyski.
W dzisiejszym wpisie przedstawimy procesy, dzięki którym aplikacja może stać się bardziej przyjazna odbiorcom.
Po 1. Analizowanie
Różnorodne rozwiązania wynaleziono z myślą, by ułatwiały one ludziom realizację wielu kwestii w życiu. Jak najbardziej warto z nich korzystać. Rozwiązanie takie jak np. Google Analytics umożliwi analizę danych, a w rezultacie odkrycie określonych zasad zachowania się odbiorców w obrębie aplikacji. Pozwoli to dowiedzieć się twórcom, jakie funkcje są najbardziej doceniane przez klientów, a jakie zniechęcają ich do siebie.
Zaleca się korzystanie z dostępnych rozwiązań do analizy danych na różnorodne metody. Dzięki nim można pozyskać informacje odnośnie zachowania się odbiorców w obrębie aplikacji, a dokładniej np. odnośnie najczęściej dotykanych przez nich detali.
Po 2. Feedback
Zaleca się tworzenie aplikacji umożliwiających odbiorcom łatwe i dynamiczne przesyłanie feedbacku, jaki zazwyczaj dostarcza wielu wartościowych danych. Poza tym odbiorcy mogący przesyłać poszczególne informacje odnośnie towaru, mają poczucie silnych więzi z nim.
Po 3. Poznanie odbiorców
Warto jak najlepiej poznać grupę swoich docelowych odbiorców, aby wiedzieć jak reagują oni i oceniają różne modyfikacje wdrażane w obrębie naszego rozwiązania. Należy pamiętać, że odbiorca silnie zaangażowany w rozwój danego przedmiotu na długo pozostanie wierny w stosunku do niego. Aby odbiorca był bardziej zainteresowany naszym rozwiązaniem, można co jakiś czas przyznawać mu np. bezpłatne możliwości premium, ale także prezentować mu oryginalne treści.
Po 4. Personalizowanie
Doświadczenia, które spotykają odbiorców w związku z aplikacjami, są ściśle spersonalizowane. W związku z tym wszelkie akcje reklamowe w tej sferze powinny silnie dopasować się do indywidualnych preferencji i wymóg odbiorców. Dowiadując się o zachowaniu odbiorców w obrębie aplikacji, będzie można poznać odbiorców i odpowiednio wykorzystać to w budowaniu rozwiązań ściśle pod nich. Każdy właściwie dopasowany do nich przekaz, a także do medium, powoduje, że ci stają się bardziej lojalni w stosunku do nas. Przekazy dopasowane jednocześnie do odbiorców i do aplikacji muszą być krótkie, skondensowane i spersonalizowane.
Po 5. Zaangażowanie odbiorcy
Warto stawiać na kreatywność i otwarcie przyjmować kolejne sposoby kreowania zaangażowania odbiorcy. Można bazować na portalach społecznościowych, czy też na detalach storytellingu. Warto na wiele sposobów angażować odbiorców do komunikacji z nami, ale oczywiście nie można się przy tym narzucać i męczyć ich zbędnymi informacjami.
Odbiorcy oczywiście lubią też promocje i rabaty, a więc warto pójść w tą stronę i z ich udziałem wzbudzać w użytkownikach zaangażowanie. Co jakiś czas można zaoferować im specjalne oferty, czy też na bieżąco informować ich o promocjach.
Nie da się stworzyć idealnej aplikacji, ale wiele jest sposobów na długofalowe utrzymanie odbiorcy przy sobie. Warto z nich skorzystać.