Ikona dla aplikacji początkowo mogłaby by być postrzegana jako mało ważny aspekt w całym procesie rozwoju tego rozwiązania, jednak warto mieć na uwadze fakt, że może ona w dużej mierze oddziaływać na decyzje zakupowe odbiorców. Ikona to z pewnością ten element, na który odbiorcy natrafią na samym początku, kiedy będą szukać danej aplikacji. Należy więc zadbać o taką, która w jakiś sposób będzie różniła się od tych konkurencyjnych. Ikona ma w tym przypadku ogromne znaczenie. Właściwy jej projekt oraz przejrzystość może wywołać na odbiorcach bardzo pozytywne wrażenie – ci mogą uznać nas wówczas za profesjonalne osoby, a nasze rozwiązanie za będące w pełni niezawodnym.
W dzisiejszym wpisie przedstawimy porady odnośnie wykonania pomysłowej i doskonałej ikony.
Po 1. Ikona musi być nieskomplikowana i przejrzysta
Nadmierna ilość barw i grafik powoduje, że ikona jest przepchana. Jeżeli konieczne jest zastosowanie tych właśnie elementów, należy głownie zwrócić uwagę na kluczowy zamysł rozwiązania. Warto wykonać nieskomplikowaną ikonę. Zasłanianie wszelkich funkcjonalności aplikacji jedną ikoną skutkuje niestety niekorzystnymi efektami.
Po 2. Należy zadbać o rozpoznawalną aplikację
Korzystnym rozwiązaniem jest wykonanie takiej ikony, która bez problemu będzie integrowała się z marką firmy i spowoduje, że ta wyróżni się na tle konkurencji. Zastosowanie oryginalnej formy bądź znaku na ikonie sprawi, że dane rozwiązanie będzie rozpoznawalne dla odbiorcy. Zaleca się także zastosowanie m.in. pierwszej litery nazwy firmy jako ikony.
Po 3. Zachowanie skalowalności ikony także ma znaczenie
Ważne jest to, aby ikona wyglądała tak samo dobrze w każdym rozmiarze, gdyż jak wiadomo spotyka się sprzęty w różnych rozmiarach. Sprzęty z systemem Android są zaoferowane w szerokim zróżnicowaniu w odróżnieniu od sprzętów iPhone. W związku z tym ich wielkości ikony są trochę kłopotliwe.
Po 4. Dla ikony najlepsza pogrubiona czcionka
W celu otrzymania wyrazistej ikony, trzeba wykorzystać żywą kolorystykę na łatwym jej projekcie. Zastosowanie w niej efektownych cieni pozwoli nadać jej atrakcyjniejszego wyglądu. Kolor należy dopasować tak, aby właściwie pasował na różnorodnych obszarach.
Po 5. Na ikonie tylko umiarkowana treść
Wszelka treść na ikonie nie może być obszerna. Często treść nie jest szczególnie przydatna w ikonie, jednak niekiedy jesteśmy w stanie zrealizować to zadanie. Jednak utrzymanie opisu na ikonie mogłoby osłabić ogólne oddziaływanie aplikacji. Należy więc zastosować jedynie 1 bądź 2 słowa.
Po 6. Ikona o wysokiej rozdzielczości
Ikona musi zostać wykonana na bardzo wysokim poziomie. Trzeba zadbać o każdy jej detal – o kolorystykę, rozdzielczość i inne elementy. Pamiętajmy, że ikona może być często identyfikowana przez odbiorców z samą aplikacją.
Po 7. Ikona zachowana wyłącznie na swoich użytkownikach
Ikona musi być oryginalna, przyciągająca uwagę, cenna pod względem jakościowym, ale przede wszystkim musi wywołać pozytywne wrażenie na odbiorcach. Aby wiedzieć, co jest w stanie wywołać na nich korzystne emocje, trzeba konkretnie sprecyzować swoją grupę docelową.
Chociaż niektórzy mogliby myśleć, że ikona to najmniej ważna kwestia w całym procesie tworzenia aplikacji, tak naprawdę jest ona kluczowa w rozpowszechnieniu naszego rozwiązania i budowaniu rozpoznawalności marki. Podczas tworzenia ikony koniecznie trzeba uwzględnić wszystkie wyżej opisane czynniki. Zaprezentowane w dzisiejszym wpisie kwestie są najważniejsze, jeśli chodzi o tworzenie poprawnej ikony.