Aplikacje mobilne są obecnie popularne na całym świecie. Przez to rośnie też zainteresowanie przedsiębiorstw tego typu rozwiązaniami. Dzięki nim mogliby oni w końcu poszerzyć grono swoich odbiorców. Według badań aż 80 % osób korzystających ze sprzętów mobilnych jest chętnych do tego, by wejść w reklamę w aplikacjach.
Jak efektywnie reklamować się w tej sferze?
Wartość rynku m-commerce w naszym kraju jest ogromna. Wynosi kilka miliardów złotych. Okazuje się jednak, że wartość źródła mobilnego w pełni wydatków w sferze zakupów internetowych jest jeszcze większa, uwzględniając przemieszczanie się odbiorców między źródłami. Niespełna połowa odbiorców aplikacji sądzi, że użytkowanie ich jest szybsze w odróżnieniu od witryn mobilnych. Ponad połowa osób stosujących aplikacje ceni ich wygodność i brak konieczności stałego pamiętania loginu czy hasła.
W jaki sposób przedsiębiorcy mogą skorzystać z aplikacji, aby dzięki nim pozyskać nowych odbiorców?
Różnica pomiędzy aplikacją a witryną mobilną jest taka, że aplikacja zawiera się we wnętrzu sprzętu, witryny internetowe są zaś źródłami z zewnątrz. W obrębie mobilnych aplikacji można zazwyczaj dostać się do różnorodnych informacji odnośnie odbiorcy. Dotyczą one np. tego, co ci w danym momencie robią, gdzie się znajdują itd. Odbiorca, kiedy ściąga aplikację, wyraża zgodę na udostępnianie poszczególnych danych na swój temat.
Plusem aplikacji jest właśnie to, że jest ona skarbnicą danych na temat odbiorcy. Im więcej znajduje się tam informacji o nim, tym precyzyjniej można sformułować dla niego konkretną ofertę. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że jest on naszym docelowym klientem i że dokona u nas zakupów produktów, które zostały mu zaoferowane. Ma on szansę stać się naszym stałym klientem.
W przyszłości mogą też pojawić się rozwiązania gromadzące i synchronizujące informacje z różnorodnych aplikacji. Osoba, która będzie mogła dostać się do zgromadzonych z jednego kanału pełnych danych, będzie mogła jeszcze efektywniej dostosować czas i typ przekazu pod danego odbiorcę. Wówczas taki klient może mieć jeszcze większe chęci do dokonania zakupów. Wtedy marketer dostarczy mu przekazu reklamowego, który będzie konkretnie tworzony pod niego.
Zadowalająca efektywność w racjonalnym działaniu
Aby nieco zahamować proces wysyłki odbiorcom reklamy masowej, która jest postrzegana jako rodzaj spamowania, wobec tego jest irytująca, a nie nakłaniająca do zakupu, niezbędne jest badanie informacji o odbiorcach, pozyskanych właśnie za pośrednictwem aplikacji. Na skutek tego przedsiębiorcy są w stanie efektywnie dobrać przekazy do danego mobilnego odbiorcy. Muszą oni też skupić się na identyfikacji odbiorców pod względem wykorzystywanego przez nich sprzętu i ostatnich czynności zakupowych.
Bardzo dużo przedsiębiorstw prowadzi równocześnie akcje reklamowe w sferze mobilnej i w sieci. Wówczas kluczowe znaczenie ma zidentyfikowanie odbiorcy, nie zważając na sprzęt, z jakiego w danym momencie korzysta. Umożliwia to efektywniejszą alokację budżetu promocyjnego, a także pozwala nie przytłoczyć odbiorców jednakowym przekazem na wszystkich sprzętach. Pozwala to także rozpoznać odbiorców, którzy nabyli towar za pośrednictwem display i nie promować im go w dalszym ciągu w sferze mobilnej.
Nowatorskie technologie pozwalają przedsiębiorcom korzystać z coraz lepszych rozwiązań, za pośrednictwem których mogą dotrzeć do wyjątkowo trudnych odbiorców. Warto właściwie je użytkować w taki sposób, by przedsiębiorcy i klienci byli usatysfakcjonowani.