-->

blog

App Store Optimization a widoczność aplikacji mobilnych w Google Play

ASO czyli optymalizacja aplikacji pod względem wyszukiwarki dostępnej w sklepach z aplikacjami coraz bardziej zyskuje na popularności. Obejmuje ona zakres działań, które nastawione są na zwiększenie zasięgu, widoczności, a także ilości ściąganych aplikacji.
Każdy powszechnie znany system operacyjny ma własny sklep z aplikacjami:
– system Android – znajduje się w sklepie Google Play
– system AppStore i system Windows Phone znajduje się w sklepie Marketplace.
W dzisiejszym wpisie przedstawimy wskazówki dotyczące poprawnego sporządzenia opisu aplikacji w sklepie Google Play, by dotarł on do szerokiego grona odbiorców takiej platformy.

W sklepie Google Play mówi się o wybranych najbardziej kluczowych czynnikach rankingowych, m.in.:
– o opisie aplikacji
– o dziennej liczbie instalacji
– o dziennej liczbie odinstalowanych aplikacji
– o czynniku mediów społecznościowych – jeśli chodzi o Google Play, tutaj szczególnie istotne jest Google Plus.
Wszelkie działania w zakresie App Store Optimization wiążą się głównie z opisem aplikacji. Optymalizacja aplikacji od strony zwiększania zasięgu w Google Play to zjawisko zyskujące na popularności. W miarę rozwoju tej sfery algorytmy odpowiadające za widoczność aplikacji ulegają wiec nieustannie zmianom.
Zoptymalizowanie opisu aplikacji jest możliwe przede wszystkim wtedy, gdy dobrze zrozumiemy finalnych odbiorców naszej aplikacji – głównie metodę i słowa, po których będą oni szukać aplikacji zgodnej z ich wymogami. Jeśli mamy wiedze z tego zakresu, możemy od razu optymalizować opis naszej aplikacji.

Przede wszystkim wszyscy twórcy muszą zoptymalizować tytuł swojego rozwiązania. W tytule powinna znajdować się jego nazwa – taka, która będzie łatwa do zapamiętania przez odbiorców. Ma to znaczenie, ponieważ spora ilość instalowanych aplikacji pochodzi z polecenia od innych. W takim tytule można też wykorzystać słowa opisujące działanie aplikacji. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że zbyt długi opis osłabia cały przekaz.

Kolejny ważny element w tej kwestii to opis aplikacji. Na opis składają się 2 elementy:
– pierwszy widać po przejściu na rozwiązanie zanim rozwinie się opis
– drugi widać po tym jak rozwinie się opis.
W 1. elemencie trzeba w miarę zwięźle napisać o metodzie funkcjonowania rozwiązania. Warto wykorzystać w nim najistotniejsze frazy kluczowe. Pamiętajmy, że ten fragment opisu musi prezentować podstawową zasadę funkcjonowania rozwiązania. W 2. elemencie istnieje możliwość szerszego rozbudowania opisu. Można tutaj dogłębniej opisać działanie naszego rozwiązania. Warto tutaj wykorzystać większą ilość fraz kluczowych, które będą opisywać działanie istotne dla naszych odbiorców.

W ramach wyłącznie treści opisującej aplikację, przykładajmy dużą wagę do screenshotów. Także logo aplikacji jest ważne w jej odbiorze przez odbiorcę, dlatego na tym elemencie również się skupmy.

Istotny czynnik to również stosunek ilości instalacji aplikacji do ich odinstalowań. Jeśli sklep z aplikacjami będzie generował znaczną ilość kolejnych odbiorców, to raczej nie trzeba promować aplikacji, która polega na bezpłatnym okresie testowania naszego rozwiązania.

Na element, na który także trzeba zwrócić uwagę to +1 w Google Plus. Element ten odpowiada opcji „lubię to” w portalu Fb. Nigdy nie starajmy się o sztuczne +1 przydzielane z fikcyjnych kont. Najlepiej poświęcić swój czas na optymalizację aplikacji, a w szczególności trzeba pamiętać o tym elemencie w koncepcji marketingowej, która będzie promować nasze rozwiązanie. Taka koncepcja powinna przedstawiać podobną do siebie komunikację działania rozwiązania.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane