Projektanci aplikacji mobilnych intensywnie pracują, wykształcając kolejny styl, w jakim zostaną zaprojektowane i zaprogramowane tegoroczne rozwiązania mobilne.
Na czym głównie opierali się projektanci w roku ubiegłym?
Dribble
Dribble w roku ubiegłym wzrosło do kalibru światowego centrum natchnienia dla projektantów aplikacji mobilnych oraz ilustratorów. W obrębie portalu projektanci udostępniają wykonywane prace pod warunkiem otrzymania uprzednio zaproszenia od innego użytkownika. Mowa o Instagramie dla projektantów. Portal powstał wyłącznie dla rozrywki, ale też po to, by mogli się oni tutaj w jakiś sposób inspirować do dalszego działania. Obecnie stanowi istotny punkt wymiany doświadczeń dla ludzi, którzy pracują z obrazem. W tym miejscu dominują m.in. projekty aplikacji mobilnych, ale są tu także dostępne ilustracje. Ubiegły rok należał do tego portalu, z punktu widzenia wielu projektantów oraz przedsiębiorców, którzy szukali doświadczonych pracowników.
Minimalizm i jasne barwy w projektowaniu
Wiele aplikacji w minionym czasie przeszło redesign. Znów postawiono na minimalizm, barwę czarną i przejrzystą typografię w projektowaniu. Z racji tego, że z wielu aplikacji ludzie korzystają każdego dnia, wybrano nieskomplikowane projekty pozbawione przytłaczających treści.
Duże zmiany widać np. w Messengerze na Facebooku. Przeważającą niegdyś barwę niebieską zastąpiono teraz bielą i przejrzystą typografią po to, by komunikator nie męczył odbiorców i nie rozpraszał ich nadmiarem barw.
Potęga ilustracji
Poprzedni rok był także rokiem ilustracji, których mnóstwo ukazało się w aplikacjach mobilnych. Zdominowały one zdjęcia i wykreowały narracje artykułów.
Moda w obrębie aplikacji mobilnych w roku obecnym
Po 1. Sporo ilustracji 3D
Jak wiadomo ludzie w dzisiejszych czasach nigdzie nie wychodzą bez telefonu. Designerzy mają więc wizję sieci, która nie jest płaska, a wychodzi do odbiorców. W ten sposób będzie przypominać realny świat, układ miasta, nasze domy. Ma stanowić część wykonywanych każdego dnia czynności. Takie ilustracje są jednak poważnym wyzwaniem dla designerów. Chodzi o to, by były one oryginalne oraz widoczne.
Po 2. Obrazy technologii jak z Iron Man
Czy ktoś z Was myślał już kiedyś, kiedy nadejdzie taki czas, gdy będzie można poruszać obrazem? Obecnie możliwe jest zwizualizowanie m.in. umeblowanego domu dzięki dedykowanym aplikacjom, które wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość.
Bardzo często już teraz aplikacje zachęcają odbiorców do interakcji ze światem rzeczywistym.
Po 3. Dominacja witryn www i aplikacji nad mediami społecznościowymi
W tym roku trend ten ma stać się jeszcze silniejszy niż w roku ubiegłym.
Użytkownicy ostatnimi czasy zdecydowanie bardziej wolą przeglądać różne oferty na witrynach www niż na portalach społecznościowych, ponieważ niejednokrotnie dochodziło do wycieków danych. Jak wiadomo każda strona www w UE jest zobowiązana do tego, by poinformować odbiorców, w jakim celu są jej potrzebne ich dane. Ponadto każda witryna www stanowi dla firmy przede wszystkim reklamę, dlatego nawet kiedy ludzie sprawdzają jakiekolwiek firmowe fanpage, poszukują tam odnośnika do strony internetowej.