-->

blog

Darmowa aplikacja generuje dla nas zadowalające zyski

Przypuszczać by można, że darmowe aplikacje nie mają związku z żadnymi zyskami dla nas. Okazuje się jednak, że na takich rozwiązaniach można się znacznie wzbogacić.

Reklamy
By taką metodą zmonetaryzować aplikacje, konieczne jest skorzystanie z dowolnej sieci reklamowej – np. z AdMob, która jest dostępna na urządzeniach z systemem Android i Windows Phone.
Sieci reklamowe wielkich graczy to nie jedyne dostępne, z których można skorzystać. Wyróżnia się także mnóstwo platform, które wspomagają monetyzację aplikacji mobilnych. Także istnieje sporo typów reklam w poszczególnych sieciach reklamowych. Wyróżnia się reklamy zawierające tekst, czy grafikę. Zyski płynące z reklam rozlicza się natomiast dwoma sposobami – za kliknięcie, a także za ilość wyświetleń. Wyróżniamy również model rozliczenia CPA. W jego ramach osoba oferująca reklamę ponosi opłatę za każde ściągnięcie aplikacji, w której umiejscawia się jej reklamę. By móc zarabiać poprzez aplikację, trzeba dokonać wyboru i rejestracji we właściwej sieci.
Prowizja powszechnych sieci reklamowych równa się ok. 30 proc. zysków.

Freemium
Reklamy nie są jedyną metodą na zarabianie dzięki bezpłatnej aplikacji. Za powszechny model rozliczeniowy uznaje się system freemium, którego nazwa powstała ze złączenia słowa free i premium. Można się więc intuicyjnie domyślić, że takie rozwiązanie nabywa się zupełnie bezpłatnie, ale jeżeli chcemy skorzystać z dodatkowych funkcjonalności – musimy ponieść w ramach tego opłatę. Mowa m.in. o poszerzeniu miejsca na przechowanie cennych informacji, czy też o dostępie do dodatkowych narzędzi. Odbiorcy są w takim przypadku bardziej skłonni zapłacić. Robią to chętniej niż na zakupach w markecie, kiedy nie mają innego wyjścia, jak zakup płatnej aplikacji.
Niekiedy ma miejsce sytuacja, w której gdy odbiorca długo korzystał z konkretnej aplikacji, stawia na zakup, za niewielką opłatą jej wariantu bez reklam.

Wybierając rozwiązanie freemium nie zapominajmy o tym, żeby utrzymać właściwy stosunek funkcjonalności dostępnych darmowo do tych, za które trzeba zapłacić. Jeżeli zaoferujemy odbiorcy zbyt dużo za darmo, nie zakupi on rozszerzeń, bo nie będzie miał takiej potrzeby. Jeżeli z kolei będzie ich mało, odbiorca szybko może zrezygnować z używania aplikacji, a zapłaci za nowe funkcje wyłącznie wtedy, gdy aktywnie będzie używał aplikacji i będzie to dla niego opłacalne. Mikropłatności dokonywane w obrębie takiego rozwiązania wiążą się z pozyskaniem sporych zysków, pomimo prowizji, jaka w tej sytuacji jest pobierana też przez sklepy. Miejmy w świadomości to, że każda metoda płatności oferowana w systemie mikropłatności musi się zgadzać z regulaminem sklepu, w jakim produkt się znajduje.

Zanim otrzymamy zyski, musimy ponieść koszty
Zanim aplikacja przyniesie nam zyski, musimy w nią trochę zainwestować. Ważne jest jej wykonanie, ale także ulokowanie w sklepie. Na niektórych platformach opłatę za umieszczenie aplikacji pobiera się raz, a na innych regularnie np. co rok.

Wyceń projekt

Na jaką platformę potrzebna jest aplikacja?

Czy potrzebujesz projekt graficzny?

Czy aplikacja ma łączyć się z innymi systemami?

Ile ekranów przewidujesz w aplikacji?

Opisz w skrócie jakie funkcje będzie zawierać Twoja aplikacja

0/5000

Podaj swoje dane