Podejrzyj źródła ruchu na swojej witrynie w portalu sprzedawcy, który prowadzi do zainstalowania aplikacji.
Monitorowanie instalacji umożliwia gromadzenie i wysyłanie informacji z aplikacji mobilnej na konto Analytics, aby udostępnić je w raporcie – Źródła aplikacji mobilnych.
By móc dokonać konfiguracji monitorowania instalacji aplikacji mobilnej, należy podjąć czynności, które przedstawimy w dzisiejszym wpisie.
Po 1. Uruchamiamy monitorowanie instalacji aplikacji na własnym koncie.
W przypadku Androida monitorowanie instalacji w Analytics jest bezpośrednio uruchomione dla aplikacji na ten właśnie system. Nie trzeba tu więc niczego więcej robić.
W przypadku iOS’a, by uruchomić monitorowanie instalacji na koncie Analytics należy:
– zalogować się na konto Google Analytics
– kliknąć opcję Administracja i przejść do usługi, jaką zamierzamy edytować
– w sekcji Usługa trzeba kliknąć Ustawienia usługi
– w panelu Śledzenie kampanii iOS należy kliknąć przełącznik, by wskazać dla niego ustawienie „wł.”
– kliknąć Zapisz.
Po 2. Aktualizujemy pakiet SDK Analytics.
W przypadku Androida jego programiści są zmuszeni zmodyfikować poszczególne wiersze w pliku manifestu.
W przypadku iOS’a należy zaktualizować aplikację w taki sposób, by stosować w niej pakiet SDK Analytics na iOS. By użytkować monitorowanie instalacji aplikacji w Analytics, aplikacja musi posiadać dostęp do identyfikatora iOS dla osób reklamujących.
Po 3. Konfigurujemy kampanie niestandardowe.
Kampanie niestandardowe są funkcjonalnością Analytics, jaka dołącza parametry do adresu URL Twojej witryny w portalu osoby sprzedającej, na jakiej odbiorcy ściągają Twoją aplikację. Parametry te pozwalają określić z którego portalu sprzedawcy tworzy się Twój ruch.
Należy dokonać konfiguracji kampanii niestandardowych dla wszystkich platform, z jakich korzystamy.
Pozostałe kroki
Tworzymy kampanie reklamowe i zarządzamy nimi
Kiedy dokonamy konfiguracji monitorowania instalacji aplikacji mobilnych za pośrednictwem Analytics, możemy obmyśleć koncepcję reklamową oraz treści. Sposób, w jaki będziemy tworzyć nasze kampanie reklamowe i kierować nimi, będzie w dużej mierze oddziaływał na liczbę odbiorców, którzy ściągną naszą aplikację. Musimy ustalić grupę docelową, przekaz naszych reklam oraz sieć reklamową, jakiej będziemy używać.
Bez względu na odpowiedzi na te pytania, nie zapominajmy o utworzeniu niestandardowych adresów URL dla wszystkich reklam, czy kampanii. Adresy te muszą przekierowywać do witryny pobierania. Takie oznaczone tagami adresy URL muszą zostać umiejscowione w każdej reklamie. Dzięki temu dowiemy się, jakie reklamy najbardziej skutkowały zwiększeniem liczby odwiedzin na witrynie pobierania.
Kontrolujmy dane za pośrednictwem raportu Źródła aplikacji mobilnych
Kiedy dokonamy wymienionych czynności, właściwe informacje ujrzymy w raporcie Źródła aplikacji mobilnych. Raport ten pomoże nam zobaczyć, jakie czynniki przyciągają odbiorców na naszą witrynę pobierania w konkretnych portalach sprzedawców.