Działania marketingowe kierowane są do odbiorców mobilnych jak i stacjonarnych z jednakowym celem – zawsze chodzi o to, by nakłonić ich do zakupu jakiegoś określonego przedmiotu. Różnica jest jedynie w narzędziach, a dokładniej – w ich stosowaniu na wymienionych szczeblach. Twierdzi się, że to urządzenia mobilne wniosły nowe możliwości do świata marketingowego. Jednak bez względu na medium, marketing zawsze musi być efektywny, musi umożliwić firmie osiągnięcie możliwie największych zysków. Warto w związku z tym przemyśleć wybór narzędzi oraz metod.
– content marketing – ta koncepcja stosowana jest w sferze mobilnej oraz stacjonarnej sieci. Jednak, by osiągnąć zbliżony poziom efektywności na każdej płaszczyźnie, nie możemy zapominać o barierach wynikających ze swoistości zachowań mobilnych odbiorców oraz wielkości sprzętów przez nich wykorzystywanych. Szczególne znaczenie mają tu treści, które muszą zainteresować odbiorców. Najważniejsze informacje muszą być zawarte w przejrzysty sposób. Być może odbiorca ich nie zobaczy, jeśli tekst będzie długi, a one będą na jego końcu. Jeżeli zależy nam na tym, by mimo wszystko zajrzał on na dół – musimy jakoś szczególnie go do tego przekonać.
– priorytety – sprzęty mobilne mają zupełnie inne rozmiary ekranów w odróżnieniu od urządzeń stacjonarnych. Z tego powodu ich użytkownikom można zaoferować wyłącznie jedno wezwanie do działania, które później będzie przewijało się w skutkach. Ustalmy więc, które z nich jest dla nas priorytetowe.
– lokalizacja – wiele haseł wprowadzanych w wyszukiwarkę mobilną związanych jest z lokalizacją. W związku z tym kampanie muszą być tu możliwie najlepiej synchronizowane z planem dnia, a szczególnie miejscem przebywania odbiorcy. Efektywność w tej sferze będzie uzależniona od dopasowania wyników do obecnego miejsca przebywania odbiorcy i jego wymóg, które się z tym wiążą.
– specyficzność zachowań odbiorców mobilnych sprzętów – kiedy planujemy kampanie reklamowe dla odbiorców mobilnych, nie zapominajmy o pewnych przyzwyczajeniach, które odbiegają od innych odbiorców. Mobilni użytkownicy praktycznie nie rozstają się ze swoimi sprzętami, ale ich kontakt z nimi jest krótki. Kampania mobilna musi więc być tworzona w zupełnie innym stylu. Wszelkie informacje kierowane do tych osób muszą być krótkie, przejrzyste i interesujące.
– zamiary odbiorców – bardzo często zamiary użytkowników mobilnych i stacjonarnych różnią się między sobą. Użytkownicy często w wolnej chwili przeglądają na swoim urządzeniu mobilnym jakieś oferty sprzedażowe, ale ostatecznie zakupu dokonują za pośrednictwem sprzętu stacjonarnego. To, czy rzeczywiście dokonają oni transakcji zależy w głównej mierze od tego, jak przedstawimy im ofertę w sferze mobilnej.
– dominująca ilość obrazów – kluczem do sukcesu w sferze mobilnej jest grafika – duża, zwracająca uwagę odbiorców. To ona działa na ich emocje, zdecydowanie silniej niż np. zbyt duża ilość tekstu.
– dźwięk – często użytkownicy mobilni zerkają do swoich sprzętów, gdy np. przebywają w towarzystwie. Jeżeli więc wykorzystujemy automatycznie włączające się reklamy video – wyłączmy dźwięk.